راهنمای نهایی سیم گالوانیزه و مفتول گالوانیزه

Wiki Article

با دانستن چگالی ورق مورد نظر و با استفاده از فرمول زیر به راحتی می توان ورق انواع ورق فولادی را محاسبه نمود

در روش سرد، پس از تمیز کردن مفتول، روی از طریق الکترولیز بر روی سیم قرار می‌گیرد.

برای این که مفتول گالوانیزه مناسبی را انتخاب کنیم لازم است که تمامی ویژگی ها و مواد به کار رفته را بسنجیم تا مفتول های گالوانیزه با طول عمر بالا داشته باشیم هم چنین از نظر طول عمری محصولات مفتولی گالوانیزه ای می تواند بسیار متفاوت باشد و حتی بستگی به مواد اولیه و ساخت آن ها هم داشته باشد که از چه مواد و کیفیتی هستند و همه ی این موارد در تعیین عمر محصولات می تواند خیلی تاثیر گذار باشد.

در دو نوع منعطف و سخت تولید می شود . منعطف جهت توری حصاری و سخت برای توری جوشی و توری پرسی

بنابراین به طور کلی برای محاسبه وزن انواع ورق فولادی در اشکال مختلف ابتدا بایستی حجم آنها را بدست آورد و سپس حجم بدست آمده را در وزن مخصوص فولاد نرم ضرب نماییم.

محاسبه وزن انواع ورق فولادی یکی از راحت ترین محاسبات در میان وزن سایر محصولات فولادی می باشد. از طرف دیگر محاسبه وزن ورق می تواند به اطلاع دقیق از قیمت ورق سیاه کمک کند. در واقع با اطلاع از مساحت و چگالی این محصول می توان حدود وزن آن را به راحتی محاسبه نمود.

روش‌های دیگری برای پوشش‌دهی فولاد و فلز وجود دارد که از آن جمله می‎توان به پوشش‌دهي الکتريکي، فلز پاشي، رنگ منبع پاشي و پوشش مکانيکي نیز اشاره کرد. همچنین برای پوشش‎دهی از انواع پوشش‎های روی- نیکل، روی- آهن، روی- کبالت، و قلع- روی استفاده می‎شود. با توجه با کارکرد محصول، پوشش مورد نظر از سوی متخصصان انتخاب خواهد شد.

اگر سیم دارای کربن بالا باشد در برابر خوردگی مقاومت بالایی خواهد داشت و سیم مفتول نرم به دلیل کم بودن کربن دارای انعطاف بیشتری است.

مرکزآهن قیمت قیمت سیم مفتول گالوانیزه را به صورت روزانه را در سایت، اپلیکیشن و شبکه های اجتماعی مرکزآهن منتشر میکند.

معمولاً از این نوع توریها جهت مصارف صنعتی استفاده می شود و عموم مصرف زیادی از این نوع توریها با این ضخامت مفتول ندارند .

مشخصات هر یک از محصولات فوق شامل سایز ورق، محل بارگیری، قیمت و تاریخ و ساعت به روزرسانی در جداول مربوطه آورده شده است و به راحتی می توان پیش از خرید از اطلاعات محصول موردنظر آگاهی یافت.

قبل از این که راجع به سیم سفید توضیح دهیم باید یک سری مفاهیم راجع به فرایند گالوانیزاسیون ارائه دهیم.

سیم مفتول گالوانیزه به دو روش سرد و گرم تهیه می‎شود. در تکنیک گالوانیزه گرم، فلز و یا فولاد به طور کامل در روی مذاب و یا به اصطلاح همان فلز زینک قرار خواهد گرفت. این فلز به طور کامل سطح محصول را می‎پوشاند.

سیم نمره ۱۶ با ضخامت ۱٫۵ میلیمتری معروف سیم اسکوپ، برای اسکوپ کردن پشت سنگ های گرانیت استفاده می شود.

Report this wiki page